marți, 13 mai 2008

Patru ture de pista

E ceea ce am facut in seara asta. Am decolat la 19.15 si am lucrat doar tur de pista. Am zburat cu cel de-al doilea instructor al nostru dl. Filip Stelian, un alt mare pilot si instructor, posesor al unui record mondial la zbor in raid (o sa revin asupra acestei povesti). Am facut cunostinta si am zburat.

Si a fost foarte bine. Azi m-am simtit sigur pe mine si lucrurile s-au legat foarte bine. Dintre cele 4 decolari 3 le-am facut practic singur si cred ca mi-am insusit binisor dinamica manevrelor. La fel si aterizarile. Doua au fost facute aproape in totalitate de catre mine. Am inceput sa ma obisnuiesc cu rutina manevrelor, cu reperele, cu vitezele. Si, cel mai important, sunt foarte relaxat. Astfel am reusit sa ma bucur cu adevarat de apusul de soare si de frumusetea peisajului la sfarsit de zi. Superb...

Astazi am purtat eu toata comunicatia radio (era la sfarsitul zilei si nu era mare trafic pe aerodrom). Doar inca un avion - un Zephir - care facea zboruri scoala cu o fata la mansa care zbura singura iar instructorul o ghida de la sol prin radio.


Am zburat astazi 50 de minute. Pana acum am acumulat 6 ore si 15 minute de zbor.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Salut
Am gasit blogul tau din intamplare pe Google. Impartasesc aceeasi pasiune pentru avioane, dar din pacate imi permit sa zbor doar in FSX.
In primul rand vreau sa te felicit pentru blog. Este scris foarte frumos si m-am apucat sa-l citesc post cu post inca de la cele mai vechi.
Am o intrebare pe care mi-o pun de ceva vreme si nu-i gasesc raspuns.
Care este pretul combustibilului pentru avioane? Cessna foloseste altceva fata de avioanele comerciale? Si daca tot suntem aici, stii ceva si de taxele de aeroport? Altfel spus, sunt curios sa calculez care ar fi pretul virtual al unei curse in FSX.
P.S.
Ziceai intr-un post mai vechi ca ti-ai dori un yoke pentru simulator si niste rudder pedals. Pedalele sunt de ceva vreme in Romania, dar yoke-ul a aparut relativ de curand.
http://www.price.ro/preturi_saitek_pro_flight_yoke_system_117795.htm
Si are si un pret interesant.
Pedalele mi se par putin cam scumpe:
http://www.pcgarage.ro/joystick-uri/saitek/pro-flight-rudder-pedals/

Mihai Grecea spunea...

Salut Adrian,

Multumesc pentru aprecieri. Ma bucur ca iti place. Nu stiu sa-ti spun exact pretul pentru carburant fiindca avioanele pe care zburam noi sunt intretinute de un operator si noi, elevii, platim ora de zbor cu instructor cu tot.

In functie de motor, Cessna poate folosi carburant MoGas (e benzina auto de 95 dar la o calitate mai buna) sau AvGas (benzina 100LL de aviatie). Unul dintre avioanele noastre YR-ANB (Cessna 172 H) are motor Continental Continental O-300 de 145 CP care merge cu MoGas (este cel pe care zbor eu) iar celalalt avion, echipat IFR, este un Cessna 172N cu motor Lycoming O-320-H2AD cu motor de 160 CP care merge cu AvGas.

Taxele de aeroport difera de la un aeroport la altul, de la o categorie de aeronava la alta. Ar trebui consultat AIP-ul pentru taxe sau macar site-urile aeroporturilor. Oricum, zborurile scoala au, din cate stiu, taxe mai mici.

Mi-am cumparat de ceva vreme yoke-ul si throttle quadrant-ul de la Saitek. Am comandat inca din martie un set de pedale si nici pana acum nuj mi-au sosit...
Una peste alta, eu am renuntat deocamdata sa mai zbor in FSX pentru ca mi-am dat seama ca am capatat deprinderi care nu sunt foarte utile in zborul VFR. Simulatorul te determina, chiar daca zbori vizual, sa stai cu ochii mai mult in cabina decat in afara cabinei. Si asta nu e bine cand treci la zborul vizual real ca nu simti avionul. Eu am scapat de deprinderea asta abia dupa a 3-a ora de zbor. In zborul VFR real privesti peste botul avionului si trebuie sa te inveti sa faci viraje corect fara sa te uiti insistent la bila sau variometru. Doar din cum relationeaza botul avionului cu linia orizontului. Aparatele de bord trebuie privite mereu, prin rotatie, dar la modul "piscat" cu ochiul. Trebuie cunoscuta foarte foarte bine configuratia cabinei si a bordului. Iar la YR-ANB bordul e destul de diferit fata de Cessna din FSX pe care o stiam ultra bine. YR-ANC este, insa, 95% ca in FSX (are dublat VOR-ul, are pilotul automat diferit, alt model de GPS si alt model de indicatoare de temperaturi si presiuni; in rest e la fel).

Voi relua zborul pe simulator dupa ce voi iesi la simpla comanda si vom incepe raidurile. FSX este destul de aproximativ in ceea ce priveste feeling-ul real din avion dar este foarte bun pentru a invata navigatie.

Anonim spunea...

Pot sa iau legatura cu tine folosind un client de mesagerie instanta ? Eu folosesc Yahoo Messenger si ti-as fi recunoscator daca ti-ai face public ID-ul pentru ca iti impartasesc pasiunea !

Mihai Grecea spunea...

Daca vrei sa luam legatura lasa-ti tu ID-ul de mess. Nu stau vizibil pe messenger si prefer sa te contactez eu.

Blog Widget by LinkWithin